ابوترابی: مسئولان درباره مشکلات اقتصادی و راه‌حل آن با مردم سخن بگویند اظهارات جدید سخنگوی سپاه درباره جنگ ایران با اسرائیل پزشکیان: از موقعی که آمدیم از چپ و راست مشکل بارید پزشکیان: شرایط آمریکا برای مذاکره را نمی‌پذیریم سخنگوی سپاه: هدف اصلی دشمن در جنگ ۱۲ روزه نابودی مؤلفه‌های اقتدار و براندازی نظام بود پزشکیان: چیزی که می‌تواند ما را از مسیر باز دارد، اختلاف و خودمحوری است فیلم| حنظله بیش از ۱۴۰ صفحه شماره تلفن از مقامات ارشد اسرائیل منتشر کرد امیر سرتیپ خلبان «بهمن بهمرد» فرمانده نیروی هوایی ارتش شد میدری: کالابرگ به همه دهک‌های مشمول می‌رسد هشدار فرمانده نیروی دریایی ارتش: دشمن هر لحظه منتظر غافلگیری جدید باشد شهادت نوجوان بلوچ در حادثه تروریستی جاده زاهدان- فهرج رهبر انقلاب: به‌رغم سختی‌ها و تنگدستی‌ها، نقاط مثبت در کشور زیاد است خبر جدید دولت درباره ساماندهی نیرو‌های شرکتی وزیر نفت استعفا کرد؟ سفر خبرساز دختر و داماد پزشکیان به قزاقستان/ دفتر رئیس‌جمهور واکنش نشان داد + تصاویر سفر
نمی‌خواهیم واردکننده بنزین شویم

خسارت این 4 سال را چه کسی می‌پردازد آقای واعظی؟!

رئیس‌دفتر رئیس ‌جمهور در توجیه سهمیه‌بندی مجدد و افزایش قیمت بنزین می‌گوید: «نمی‌خواهیم واردکننده بنزین شویم.»
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 24
کد خبر: ۲۸۷۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمود واعظی اظهار داشت: «این تصمیم دو عایدی برای دولت دارد؛ یکی اینکه در شرایط قبل به‌دلیل ارزان بودن قیمت بنزین، مصرف بنزین به سرعت در حال افزایش بود و در صورتی که آن روند طی می‌شد، ما به نقطه‌ای می‌رسیدیم که باید واردکننده بنزین می‌شدیم و ما نمی‌خواستیم به جایی برسیم که مجددا واردکننده بنزین شویم.» واعظی در این باره ادامه داد: «از طرف دیگر در گرانی‌های اخیر اقشار گسترده‌ای از کشور تحت فشار بودند. در این راستا مجبود بودیم از کسانی که وضع مالی بهتری دارند و از بنزین بیشتری استفاده می‌کنند، بگیریم و به کسانی بدهیم که یا اصلا از بنزین استفاده نمی‌کنند یا کمتر استفاده می‌کنند.»

 

اظهارات واعظی در حالی است که چهار سال قبل، برخی مدیران ارشد دولتی به همراه نشریات اجاره‌ای، تبلیغات پرحجمی را درباره ضرورت و واردات بنزین به راه انداختند و در کنار آن، حذف سهمیه‌بندی بنزین و تثبیت قیمت آن را برای چهار سال متوالی توجیه کردند؟! خروجی این روند، رشد شتابان مصرف و افزایش بی‌رویه قاچاق سوخت بود که ده‌ها هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زد و اکنون باید پرسید اگر سیاست اخیر دولت در بازگشت به سهمیه‌بندی مصرف سوخت درست بوده، چرا در 4 سال گذشته علیه این اقدام درست بدگویی شد و به مردم خسارت وارد گردید و اکنون با تحمیل مجدد هزینه به اقتصاد و امنیت کشور، دوباره باید همان سیاست را به اجرا گذاشت.

 

یادآور می‌شود یکی از دلایل حذف سهمیه‌بندی بنزین در سال 94، القای گشایش اقتصادی به‌واسطه برجام بود و حال آنکه در حقیقت با این کار، امکانات پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بزرگ ملی از کشور سوخت و دود هوا شد.

 

منبع: روزنامه کارگزاران سازندگی

ارسال نظر